بهبود رنگ‌های عکس‌ در Photoshop
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
بهبود رنگ‌های عکس‌ در Photoshop
تاریخ : دو شنبه 2 دی 1392
نویسنده : RmZiRn

بسیار شده است که عکاسی عکسی از مناظر زیبا ثبت کرده است اما بعد از اتمام کار و بازگشتن به خانه متوجه شده که آن ها بیش از حد یکنواخت و مسطح هستند . اما اگر شما هم از این دسته اید باید بگویم جای نگرانی نیست. با تنظیماتی کوچک در Photoshop ، رنگ های عکس شما تقویت شده و زیبایی را مجددا در عکس تان خواهید یافت.

 



 

 

1) آغاز کار

عکس نمونه را باز کرده و پنجره Hue/Saturation را هم باز کنید. این کار را می توانید توسط Enhance>Adjust Color در نرم افزار Elements و یا Image>Adjustment در نرم افزار Photoshop CS صورت دهید. این عکس کمی یکنواخت به نظر می رسد و به همین دلیل با تغییر اشباع رنگی و البته باقی گذاشتن طیف رنگی به همان صورت پیشین زندگی را به آن باز خواهیم گرداند!

 


2) تقویت رنگ‌ها

کانال رنگی را بر روی همان گزینه Master باقی گذارید و لغزنده Saturation را به مقداری حدود +35 تغییر دهید. با این کار رنگ کلی عکس بدون اینکه مشکلی جدی پیش آید ، تقویت می گردد. اگر این لغزنده را بازهم به سمت راست حرکت دهید ،شدت رنگ های عکس از حد کافی بیشتر خواهد شد.

 

3) مشاهده اشباع رنگی

با انتخاب کادر preview می توانید نگاهی نزدیکتر به نحوه تغییر اشباع رنگی عکس داشته باشید. میزان Saturation را در +35 حفظ کنید تا مداد سبز به علت اشباع رنگی بیش از حد تکه تکه به نظر بیاید. با نگاهی نزدیکتر به مداد قرمز خواهید که این اتفاق در مورد آن هم روی داده است.

 

4) جدا کردن رنگ قرمز

اکنون تنظیمات کانال رنگی را تغییر می دهیم تا بتوانیم رنگ ها را به صورت جداگانه ویرایش نماییم. لغزنده Saturation را مجددا به مقدار 0 باز گردانید و روی منوی کشویی Edit کلیک کنید. انتخاب Reds سبب می شود که بر روی تمامی پیکسل های قرمز رنگ در عکس کنترل داشته باشید. لغزنده Saturation را به مقداری حدود +20 حرکت دهید تا مدادهای نارنجی و قرمز رنگ کمی رنگ زنده تری به خود بگیرند.

 

5) ویرایش رنگ‌های آبی

کانال رنگی را به Blues تغییر دهید. با حرکت دادن لغزنده ، پس زمینه آبی تر از پیش می شود. بنابراین ، اشباع رنگی را کمی و با حرکت دادن لغزنده به مقداری حدود +20 افزایش دهید. به دلیل اینکه کانال های greens ، Magenta و Cyan اثر چندانی بر روی عکس ندارند آن ها را بر روی همان مقدار پیشین صفر باقی بگذارید.

 

6) تغییر رنگ‌های زرد

نوک مدادها دارای پیکسل های زرد رنگی است که باید مورد ویرایش و بازبینی قرار گیرند. کانال را به yellows تغییر داده ، لغزنده را به مقداری حدود +35 حرکت دهید و بروی Ok کلیک کنید. اکنون بدون این که اشباع رنگی عکس را بیش از حد ممکن افزایش دهید ، تغییراتی ظریف در اشباع رنگی عکس تان به وجود آورده اید.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409